Ja, hvem kan egentlig sige nej til det i en verden, hvor kampen om potentielle kunders opmærksomhed hele tiden bliver hårder? Måske er det nu, det er tid til at hyre kompetencer ind udefra som supplement til jeres in-house marketingfolk. Det er en stor opgave at planlægge og eksekvere på store kampagner, og særlig på flere kanaler på samme tid.
Få mest muligt ud af annoncering på de sociale medier
SoMe – fx Facebook og Instagram – kan være kompliceret at håndtere, og din virksomhed har måske ikke mandskabet til at lægge strategi, udføre, overvåge og håndtere SoMe-kampagner. Her kan det betale sig at få råd og hjælp gennem et marketing bureau, som kender alt til kanalerne og kan lægge den bedste strategi inden for jeres budget. Det gælder jo om at få mest muligt ud af marketing-budgettet.
Optimér jeres synlighed på Google
Ligger din virksomhed i toppen af søgeresultatlisten, eller skal kunderne scrolle meget langt ned, før de støder på jer? Placering i Google er meget betydningsfuldt og en høj placering kan gøre en verden til forskel for virksomheden. Det er vigtigt med de helt rette søgeord, links og strukturerede data på dit website. En grundig analyse af websitet, udført af professionelle, er et godt sted at starte SEO-arbejdet.
En anden vej til synlighed i Google er brugen af Google Ads. Mange marketing-kroner går til Google – og det med god grund. En høj placering der, giver mange flere kunder. Det er bare ikke helt lige til at vælge de korrekte AdWords – ord som mange søgere rammer, og som fører dem til lige præcis din virksomheds hjemmeside.
Vidste du, at annoncering på Youtube styres gennem Google Ads? På Youtube kan du placere små, korte videoer inden filmen, eller in-display-tekster i vinduet. Det er værd at overveje om vejen til de næste kunder måske går gennem Youtube.