Få godt gang i salget i den fysiske butik

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Mange der driver en fysisk butik oplever at blive presset af nethandlen. Det gælder særligt, hvis man ikke selv er kommet i gang med nethandel og kun er afhængig af salget fra sin fysiske forretning. Men hvordan får man gang i salget, hvis der er langt mellem kunderne? Det kan du finde lidt inspiration til her.

Sociale medier

Sociale medier kan være et fantastisk værktøj til at nå ud til nye potentielle kunder men også minde dine nuværende kunder om, at du stadig er der. De fleste har i dag en bruger på sociale medier som Facebook, Instagram og TikTok. Det har personerne i din målgruppe helt sikkert også. Det handler om at finde frem til et eller flere medier, hvor din kernemålgruppe er tilstede. Sælger du rent B2C giver det måske ikke så meget mening, at du bruger alt din energi på Linkedin. Her er det nok mere Facebook og Instagram, du skal være tilstede på. Er du tilstede og kreativ med indholdet til det sociale medier, så vil dine nuværende kunder og potentielt nye kunder løbende støde på dig, og dette kan hjælpe dig med at blive top-of-mind hos kunden, når de har brug for dine varer.

Gør det spændende at komme i butikken

Når kunderne kommer ned i din forretning, skal det være en spændende oplevelse. Der skal være noget nyt at komme efter, så det ikke bare bliver det samme og det samme, som kunderne møder i din butik. Sørg derfor for løbende at lave nye udstillinger, gør det spændende i vinduet og den slags. Får du nye varer så sørg for at vise dem frem, så kunderne ser dem, når de besøger din butik. En anden måde du kan gøre det spændende at komme i butikken på, kan være ved at lave events. Det kan være kundeaftener, tilbudsdage og lignende. Vær kreativ!

Giv kunderne en god oplevelse

Når kunderne bliver gjort opmærksom på din forretning på de sociale medier, skal du også sørge for, at de får en god oplevelse nede i butikken, så de får lyst til at komme igen. Det kan du gøre gennem en god betjening. Der er dog her også en del detaljer, der kan være med til at gøre oplevelsen bedre for dine kunder. Sørg for at de ikke skal stå for lang tid i kø, at der er rent i butikken, at de får en ordentlig bærepose med til varerne, at de kan have varerne i en kurv og lignende. Sørg for ikke at gå ned på kundeoplevelsen, da det er det, der gør at kunderne skal besøge din butik fremover, frem for bare at bestille varerne på nettet. Det kan også være at have en spritdispenser ved døren. Du finder et stort udvalg i alt til butikken såsom indkøbskurve, køsystemer, bæreposer, bonruller med mere her.

Dette var nogle gode råd til, hvordan du kan få gang i den fysiske butik. Et godt tip er også at kaste et blik på, hvad dine konkurrenter og andre butikker gør godt.



Spar op til 80% med Valby deals






Læsertilbud