Drømmebrylluppet i København

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Når den ene part har været på knæ, og ringen er kommet på fingeren, så begynder den store planlægningsfase. Nogle af de forberedelser der kommer hertil, er vigtigere end andre. Vi vil her hjælpe jer lidt på vej, i forhold til nogle af brylluppets vigtigste planlægningsaspekter. Det allerførste spørgsmål der kommer til sinde er – Stort eller småt bryllup?

Kirke eller rådhus

Når det kommer til selve ceremonien, er der store overvejelser. Skal det være det traditionelle store bryllup i en kirke, eller blot en mindre ceremoni på rådhus, hvor det er intimt for de to vigtigste parter.

Hvis i vælger at gå med et større bryllup, behøver i ikke være begrænset til en kirke. Der findes utrolig mange muligheder for at enten holde det i hjemmet, eller eventuelt et sommerbryllup ude i det fri. Med få opkald kan der nemt bringes en præst ud til lokationen og foretage vielsen.

Lokaler, udendørs eller i hjemmet

Selve bryllupsfesten er ofte et af livets store højdepunkter. Derfor er det vigtigt at alle elementerne fungerer perfekt i harmoni. I et land som Danmark, kan det være risikabelt at holde et udendørs bryllup. Dog kan dette ofte afhjælpes med et stort festtelt, som let kan lejes hele landet over. Med sådan nogle mere hyggelig og lette omgivelser, opnår man en mere løs og afslappet stemning.

Hvis ønsket er at få en mere traditionel og stilren fornemmelse af bryllupsfesten, så er deciderede festlokaler måske helt ideel for jeres bryllupsplaner. Hvis det geografiske område er hovedstadsområdet, så er der nogle fantastisk smukke lokaler til jeres perfekte bryllup i København.

En tredje mulighed kunne være at holde brylluppet i hjemmet. Enten i selve boligen, eller hvis i eller en i kender, har en stor flot lade/garage. Her opnår bryllupsparret måske en mere hjemmelig fornemmelse, og igen en mere afslappet følelse til bryllupsfesten.

 

Hvad skal i have at spise?

Det er en god ide tidligt at få sporet sig ind på hvordan menuen til jeres bryllupsfest skal se ud. Om i bestiller mad udefra eller eventuelt får hjælp til sammensætning af menuen via lokalerne. Hos for eksempel Mogens Dahl i København, kan hele bryllupspakken bestilles. Her vil i blive tildelt en bryllupsarrangør, som er jeres kontaktperson igennem hele processen. Hertil er der kokke tilkoblet, som kan hjælpe med at sammensætte en fantastisk lækker menu.

Når det kommer til menuen, så sørg for at finde frem til en menu der består af elementer, som I kan lide. Ikke bare gå efter det fineste og dyreste. Find frem til noget der tiltaler jer og jeres maver.

Der skal vin til

I forlængelse af det ovenstående stykke, så er vinen vigtig. God vin er første indskydelse der kommer, når der nævnes bryllup. Efter menuen er fastlagt, kan der kobles gode og lækre vine til menuen. Sørg for at finde en god hvidvin der komplementere en eventuel forret, men som også kan drikkes til hovedretten. Så kommer selvfølgelig rødvinen, som skal passe perfekt til den lækre hovedret i for valgt.

Eventuelt vælge en rosé eller champagne til velkomstdrink når gæsterne begynder at ankomme til festen.



Spar op til 80% med Valby deals






Læsertilbud