Har du store visioner for din virksomheds e-aftryk? Så vil du nok også gerne blive inspireret til, hvorledes du maksimerer din e-handelsplatform. Der findes flere forskellige metoder til at opskalere, men i denne tekst vil vi komme rundt om nogle af de metoder, der findes. Læs med!
Vælg den rigtige e-handelsplatform
Der findes et bredt udvalg af e-handelsplatforme på nettet, der alle lover at de kan noget forskelligt. Derfor handler det om at gennemskue, hvilke platforme der har relevans for dig og for din forretning, samt at gennemskue, hvilke at disse platforme, der har det bedste omdømme. Har mange store brands benyttet sig af en platform, er der nok også noget at komme efter. Undersøg de forskellige platforme, så du kan finde frem til den, du føler dig mest fortrolig med. Du kan starte med at læse op på magento webshop her.
Det er også en god idé at sørge for, at din e-handelsplatform og webshop er optimeret til mobil og tablet-brugere. Flere og flere kunder foretager køb via deres mobile enheder, så det er afgørende at sikre en brugervenlig oplevelse på tværs af forskellige enheder og skærmstørrelser.
Implementer anbefalingssystemer
Kig på kundernes tidligere køb og søgeadfærd. Hvad er de på udkig efter? Baser anbefalingssystemer til kunderne på disse analyser. De kan nemlig medvirke til at øge kundens engagement, skabe mersalg og forbedre den samlede kundeoplevelse.
En anden måde, hvorpå du kan gøre din hjemmeside og din virksomhed mere synlig på, er ved at optimere den til søgemaskiner. Udfør søgeordsforskning, opdater meta-tags, brug relevante søgeord i dine produktbeskrivelser og sørg for, at din webshop er teknisk optimeret til at opnå en højere placering i søgeresultaterne. Det er også det, der er kendt som SEO-arbejde. SEO står for Search Engine Optimization og benyttes af mange virksomheder til at hjælpe med at øge deres synlighed!