Mad skal være nemt

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

Tid er et kostbart aktiv for de fleste.

Arbejdet skal nås, vi skal være sociale, hente børnene også skal sommerformen også lige på plads. Det er svært at komme rundt omkring det hele, og skal man det, er man også nødt til at finde alternative løsninger, når det kommer til indkøb og madlavning. Dette er også grunden til at vi fortsat ser en stigende efterspørgsel inden for takeaway og måltidskasser. Det er nemt, også kan det spare os for en masse tid.

En stigende efterspørgsel

Tv2 Lorry bragte i 2017 en artikel, hvor de havde fokus på takeaway mulighederne på Sjælland. Dengang var der en stor vækst blandt kommuner som: Solrød, Albertslund, Rødovre og Hillerød. Den store efterspørgsel er sidenhen ikke blevet mindre. Der er stadigvæk en stor interesse i de hurtige måltider. Dette hænger også sammen med, at der er kommet endnu flere muligheder på markedet. Takeaway behøver ikke længere kun være usunde muligheder. Der er også rig mulighed for at vælge nogle sunde alternativer.

Just Eat gjorde takeaway nemt

Just Eat var med sin ambitiøse eksekvering i sin tid med til at gøre takeaway ekstremt nemt. Efterfølgende er der kommet flere spillere på markedet. Konkurrencen har ikke været en dårlig ting, eftersom det får markedet til at flytte sig endnu hurtigere. Virksomhederne imellem er nødsaget til at være innovativ, og hele tiden være et skridt foran konkurrenterne. Ligeledes giver det forbrugerne mulighed for at stille større krav, og dermed skubbe virksomhederne til at styrke koncept, pris og udvalg.

Som markedsudfordre til Just Eat, er der Hungry. Hungry har været dygtige til at få skabt en position på markedet. De har blandt andet ramt nye kunder med Hungry rabatkuponer, som har fået forbrugeren til at benytte sig af deres service, i et mindre-loyalt marked, hvor prisen har en stor indflydelse.

Markedet står overfor en spændende fremtid

Det bliver spændende at følge markedet fremadrettet. Især inden for måltidskasser, har mange nyopstartede CVR-numre forsøgt at knække koden på hvordan de som nyopstartet virksomhed har kunnet erobre dette enorme marked. Men også kæmpe store mastodonter som Dansk Supermarked, har tilpasset sig markedet, og kommet med deres bud på hvordan de kan gøre hele den madlavningsproces nemmere for forbrugeren.

De har blandt andet forsøgt sig med apps, og handle-ind-tjenester, der gør det muligt for private at handle ind for andre private. Her er det hele det deleøkonomiske perspektiv der inddrages, som er set som en succesfuld forretningsmodel hos store virksomheder som Uber og Airbnb.

Mad skal være nemt, 10.0 out of 10 based on 1 rating


Spar op til 80% med Valby deals






Læsertilbud